28 maj 2016

Vilken början på helgen!

Jag vet, jag ska inte klaga men...

Nu är vi uppe i Sandviken och njuter, visst. Men, jag kan säga att det var lite lätt frostigt igår. På hela situationen

Som tur var åkte Jonas upp innan vi andra. För när han kom upp fungerade inte elen i stugan, och det såg ut som kriget! Det gjorde det även när vi andra kom upp... Elektriker fick ringas tillbaka (och ärligt, jag fattar inte hur de tänker). Sladdstumpar överallt, plastbitar i killarnas sängar, garderoben i vårt sovrum var utdragen och stod mitt i rummet, allt innehåll var uttaget och lagt på vår säng tillsammans med tavlor och inredningsprylar som var nedlagt från väggar (varför...). Små koppartrådar överallt! Gudarna ska veta att jag inte är pedant, men det här var lite väl även för mig. Här kommer man upp med tanken att få en skön helg, och så möts man av detta...

Vad var anledningen? Jo, vi hade varit i kontakt med elektriker på bygden om att byta elcentral på utsidan av stugan! Hur det kunde få sådan påverkan inne i stugan var det som gjorde mig kokt. Nu har det lagt sig sig dock. Verkar som att de byter all el i stuga. Även om det inte var planerat att göras nu så var det något i tänkt göra. Nu är det bara att med bävan se fram emot räkningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar